x تبلیغات
خرید مبدل حرارتی

خرید مبدل حرارتی

خرید مبدل حرارتی

خرید مبدل حرارتی

 

آیا با مبدل حرارتی و انواع آن آشنا هستید؟

در واقع می توان گفت مبدل حرارتی (مبدل گرمایی) وسیله ای است که گرما را از یک محیط به رسانه دیگر منتقل می‌کند، یک کولر روغن هیدرولیک یا نمونه ای گرما را از روغن داغ با استفاده از آب سرد یا هوا حذف می ‌کند. گرما از طریق رسانایی از طریق مواد مبدل که محیط های مورد استفاده را جدا می ‌کند، منتقل می شود. یک مبدل حرارتی پوسته و لوله، سیالات را از داخل و روی لوله ها عبور می‌ دهد، جایی که یک مبدل حرارتی خنک شده با هوا، هوای خنک را از هسته باله ها عبور می دهد تا مایع را خنک کند.

نحوه عملکرد مبدل های گرمایی

در مبدل های گرمایی دو جریان سیال وجود دارد که یکی از آن ها وظیفه جذب دما و حرارت را بر عهده دارد و دیگری وظیفه دفع آن را در اثر پدیده همرفت، سیالی که دمای بالا تری دارد به دلیل چگالی کم تر به سمت بالا حرکت می کند و سیال دیگر به صورت معکوس عمل کرده و به دلیل چگالی بیشتر در پایین قرار می گیرد.

خرید مبدل حرارتی

هنگام خرید مبدل حرارتی باید به خوبی با انواع آن ها آشنا باشید تا بتوانید یک انتخاب مناسب و بهینه داشته باشید. در حقیقت مبدل های گرمایی را بر اساس گرم کننده بودن یا سرد کننده بودن به صورت زیر دسته بندی و تعریف کرد:

انواع مبدل های حرارتی سرد کننده

·        چگالنده  (Condenser)

وظیفه این مبدل حرارتی تبدیل بخار به مایع است و بر این اساس لازم است که گرمای نهان تبخیر یک بخار را جذب تا به مایع تبدیل شود. این مبدل حرارتی می تواند ساختمان یکی از انواع خنک کننده های آبی یا هوایی را داشته باشد و معمولا به طور افقی نصب می شوند. از مبدل های گرمایی چگالنده زمانی استفاده می شود که تبدیل سیال عامل مورد نظر از حالت بخار به مایع مد نظر باشد.

·        خنک کننده  (Cooler)

در این نوع مبدل حرارتی درجه حرارت بدون این که حالت سیال عوض شود کاهش می یابد. به عبارت دیگر قسمتی از گرمای محسوس سیال گرفته می شود. اگر عمل سرد کردن توسط آب صورت گیرد به آن کولر آبی می گویند و دارای ساختمان معمولی مبدل های حرارتی پوسته و لوله می باشد.

·        سرد کننده  (Chiller)

می دانیم هر مایعی که بخواهیم تبخیر شود احتیاج به انرژی حرارتی دارد و اگر این انرژی را از محیط بگیرد به ناچار محیط سرد خواهد شد، در صنایع نفت برای تولید سرما از مایعات نفتی مثل پروپان و بوتان که در شرایط متعارفی بخارند استفاده می شود. سرد کننده دارای ساختمان پوسته و لوله بوده و در قسمت فوقانی پوسته دارای فضایی جهت تبخیر پروپان می باشد. مایع پروپان از ته مبدل وارد و در اطراف لوله ها تبخیر و تولید سرما می کند.

در مبدل های گرمایی سرد کننده فرآیندی بر عکس مبدل های چگالنده اتفاق می افتد. در چیلر ها سیال عامل از حالت مایع به بخار تبدیل می شود و از این طریق سرمایش در محیط تامین می شود.

انواع مبدل های حرارتی گرم کننده

تمام مبدل های گرمایی که وظیفه افزایش درجه حرارت مواد را به عهده دارند در حقیقت گرم کننده می باشند. مانند جوشاننده، تبخیر کننده، کوره و ...

·        جوشاننده  (Reboiler)

این مبدل بر خلاف تبخیر کننده، تنها جزئی از کل مایع را که مورد نظر می باشد به حالت بخار تبدیل می کند. جوشاننده ها معمولا دارای ساختمان لوله و پوسته و به قسمت پایین برج تفکیک متصل می شود.

·        جوشاننده نوع سیفونی  (Thermosyphon)

معمولا به طور عمودی در کنار برج نصب می شود. جریان مایع از ته برج به لوله ها بر اساس خاصیت سیفونی برقرار می شود. به این ترتیب که تبخیر جزئی از مایع داخل لوله توسط سیال گرم باعث می شود که سطح مایع در مبدل حرارتی نسبت به برج پایین تر رفته و به وجود آمدن این اختلاف سطح موجب جریان مایع از برج به مبدل حرارتی خواهد شد.

·        تبخیر کننده  (Vaporizer)

مبدل های گرمایی تبخیر کننده تمام سیال داخل خود را از حالت مایع به بخار تبدیل می کنند. دیگ های بخار از جمله این گونه مبدل ها می باشند.

اجزای تشکیل دهنده مبدل های گرمایی

هنگام خرید مبدل حرارتی به اجزای تشکیل دهنده آن دقت کافی داشته باشید. برخی از این اجزا عبارت است از:

لوله: مواردی مانند جنس، ابعاد و ضخامت هنگام ساخت لوله ها به خصوصیات مانند دما و میزان سیال در حال جریان در لوله بستگی دارد. شکل قرارگیری لوله ها می تواند به صورت مستقیم یا خمیده U شکل باشد. در لوله های مستقیم طراحی به صورت یک، دو و یا چهار پاس صورت می گیرد. به طور مثال در مبدل یک پاسی، جریان سیال از یک سمت وارد لوله شده و از سمت دیگر خارج می شود. از مبدل های دو پاس با لوله های خمیده در طرفیت های پایین استفاده می شود چرا که همواره احتمال شکست و تضعیف قسمت های خمیده وجود دارد. این نوع مبدل ها هزینه بالا تری نسبت به مدل مستقیم دارند.

پوسته: قبل از ساخت پوسته باید به ویژگی های طبیعی سیال مانند خورندگی، تمیز یا کثیف بودن آن توجه داشت.

صفحه لوله: این صفحه به صورت دایره شکل بوده و ساخت آن وابسته به ویژگی های سیال نخواهد بود و مستقیما به خود لوله مرتبط است. نصب لوله روی صفحه به دو صورت آرایش مثلثی و مربعی انجام خواهد شد که در حالت مثلثی جریان انتقال حرارت بالا تر است.

کانال: مرحله ورود جریان سیال به داخل لوله ها از طریق کانال انجام می شود.

تیغه (بفل): تیغه ها به دلیل نگهداری و جلوگیری از خم شدن لوله و ایجاد جریان و از بین بردن مقاومت فیلمی تشکیل شده روی لوله ‌ها در داخل پوسته قرار می گیرند. لوله ها نیز از سوراخ های موجود در تیغه عبور می کنند. بافل ها با ایجاد حالت تلاطمی در جریان سیال ها باعث افزایش میزان انتقال حرارت می شوند که در پی آن تماس با لوله اتفاق می افتد و زمان بیشتری برای انتقال حرارت بین جریان سیال و لوله ها ایجاد می شود.

سرپوسته: یه صورت معمول به شکل نیم دایره هستد که با پیچ و مهره به لوله ها وصل می شوند.

نکات قابل توجه در انتخاب و خرید مبدل حرارتی

خرید مبدل حرارتی و انتخاب آن معمولا به وسیله سیستم کامپیوتر و یا یک کارشناس یا مهندس طراح این کار انجام می شود. برای انتخاب مبدل حرارتی مناسب باید هزینه و محدودیت ‌های طراحی هر نوع مبدل را مد نظر داشت.

·        ترکیب محصول

·        خورندگی سیال

·        قابل شستشو بودن

·        فشار و دمای کاری

·        جنس مبدل حرارتی

·        فرآیند ساخت و تولید

·        تعیین کردن فاز دو سیال

·        توانایی و سادگی توسعه آن در آینده

·        نوع مبدل حرارتی پوسته و لوله یا صفحه ای

·        تعیین دبی دو طرف مبدل حرارتی  و ظرفیت حرارتی

·        هزینه ‌های نصب، بهره ‌برداری، نگهداری و بهینه ‌سازی

·        تعیین وضعیت هر دو سیال از نظر دمای رفت و برگشت

مزایای خرید مبدل حرارتی از شرکت مهتاب گستر

در نظر گرفتن شرایط دقیق محیط کاری شامل:

شرایط آب و هوایی: حداکثر و حداقل دمای محیط، میزان رطوبت و بارندگی

شرایط عملیاتی: مجاورت با دریا، کویر، مناطق زلزله خیز، بادخیز و یا گرد و غبار خیز

موقعیت مکانی: جهت باد منطقه، میزان نزدیکی به ساحتمان ها، طول لوله کشی مورد نیاز

در نظر گرفتن نوع ساختار مبدل حرارتی زیر نظر مهندسین طراحی سیستم و طراح مبدل حرارتی، شامل:

·        تعیین آرایش جریان ها

·        طراحی هیدرولیکی بر اساس مشخصات ترموفیزیکی

·        استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در ساخت مبدل حرارتی

راهنمای انتخاب و خرید مبدل حرارتی

انتخاب نوع مبدل حرارتی نیاز به بررسی و محاسبه دقیقی دارد تا ظرفیت مورد نیاز آن متناسب با پروژه تعیین شود. پس یادتان باشد قبل از خرید مبدل حرارتی حتما با یک کارشناس سیستم های گرمایشی مشورت کنید.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر با سال‌ ها تجربه در زمینه مشاوره خرید مبدل حرارتی و نصب و راه اندازی بهترین سیستم های تصفیه آب و فاضلاب، آماده ارائه انواع مبدل های حرارتی به مشتریان عزیز می باشد.

مشاوره و سفارش مبدل حرارتی

برای مشاوره و خرید مبدل حرارتی می توانید با تیم متخصص مهتاب گستر در ارتباط باشید .

شما می توانید از طراحی تا اجرا محصول مورد نظر و پشتیبانی آن برای پروژه های بزرگ را به ما بسپارید .

وب سایت شرکت مهتاب گستر: https://cooling-tower.ir/

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه:  09127883721

ایمیل: prod.cooling.tower(@)gmail.com

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته گذشته : 48
بازدید ماه گذشته : 829
بازدید سال گذشته : 889
کل بازدید : 1326